MASSAGE HALMSTAD

TRYGG MASSAGE - I nuläget uppmananas IC s medarbetare att undvika handskakning med kunder. För att vidta extra åtgärder kring hygien används numer engångsmaterial. Liksom tidigare sker byte av bänkpapper inför varje kund liksom noggrannhet kring handhygien, handtvätt och/eller handsprit före och efter kund samt desinfektion av massagebänk. Som kund är du varmt välkommen att boka tid för massage som vanligt! Vi masserar endast baksida av kroppen för att undvika ansikte mot ansikte. Idrottscentrum förbehåller sig möjligheten att kort inpå kunna avboka pga sjuk massör. En förutsättning för att erbjudas massage är att även du som kund är helt frisk och utan symtom på förkylning eller influensa.

MASSAGE

Vad gör en massör?
Under en behandling mjukar massören upp och töjer ut musklerna, för att öka rörelseförmågan
i korta, spända muskler som behöver stretchas ut. Muskelknutar upplöses genom pressur.

Hur ofta bör man gå på massage?
Många av våra kunder upplever att massören lyckas behandla akuta symtom som nackspärr,
ryggskott osv, men det är viktigt att komma ihåg att rörelseapparaten bör underhållas regelbundet i förebyggande syfte och därmed undvika akuta åtgärder.

Massage är ett medicinskt sätt att behandla muskelspänningar, muskelförkortningar och muskelknutar.

Det kan göras i såväl akut som i förebyggande syfte. Musklerna påverkas ofta negativt av allt från känslomässiga tillstånd som stress, oro och ilska till monotona rörelser och stillasittande arbete.

Massage ökar musklernas syreupptagningsförmåga och gör dem mer elastiska och smidiga,

men även nervsystemet får sig en positiv skjuts och förbättrar kroppstemperaturen, vätskebalansen

och blodcirkulationen. Därtill ökar koncentrationsförmågan och mage samt tarm fungerar bättre.


PRIS

25 MIN, 399 KR

50 MIN, 599 KR

VÅRA MASSÖRER

Lina:
Lina har tidigare varit massör inom ishockeyn där hon framförallt arbetat med återhämtning och djupgående massage. Hon har ett stort intresse för kroppen och arbetar även som personlig tränare. Efter massage ger hon tips på övningar som kan hjälpa lätta på spänningar eller stärka muskulatur som kan behövas stärkas.

Allis:
Mitt namn är Allis Gustafsson. Jag är diplomerad friskvårdsmassör i Svensk Klassisk Massage via Friskvårdsgruppen.

Carola:
I min utbildning ingick klassisk, bindväv, energi och taktil massage. Det jag jobbar mest med är klassisk djupgående massage som jag kombinerar med töjning. Jag ger lite råd om hur de kan motverka sina besvär genom träning, stretch och ev kosthållning och vitaminer,mineraler.

FRISKVÅRDS-
BIDRAG

Du nyttjar väl ditt friskvårdsbidrag?
Har du rätt till friskvårdsbidrag på ditt företag? Kom ihåg att nyttja det på sådant du mår bra av.
Vi är anslutna till:
ActiWay (Friskvårdschecken)
Min friskvård (Friskvårdskuponger)
Wellnet

BOKA DIN
MASSAGE

1. För att boka en massagetid måste du först klicka dig vidare HIT
2. Välj sedan om du vill ha 25 min eller 50 min massage, vilket datum, tid samt vilken massör.
3. Välj slutför beställning
5. Bekräfta din bokning i kundkorgen genom att betala i kassan.
Om du behöver ändra din reserverade tid vänligen kontakta receptionen senast 24 h innan bokat besök. Bokningen stänger 24 timmar innan den utsatta tiden.

Uppstår det problem med din bokning, kontakta gärna receptionen i Halmstad på 035-241 08 00, så hjälper vi dig!

SVENSK

KLASSISK

MASSAGE

Klassisk massage är en behandling som går på djupet. Muskulatur och bindväv bearbetas för att kroppen ska slappna av och spänningar ska släppa.

BEHANLANDEDJUPGENDE MASSAGE

Djupgående massage där muskelspänningar, muskelförkortningar och muskelknutar behandlas.

AVSLAPPNINGS-MASSAGE

Avslappnings- massage är en lätt och behaglig form av massage som syftar till att vara just avslappnande. Massagen ökar utsöndringen av lugn och ro-hormon i kroppen så att hjärtfrekvensen minskar och välbefinnandet ökar.

TAKTIL
MASSAGE

Beröringsmassage för kropp och själ. Taktil massage är en behandling för hela dig! Det är en avslappnande helkroppsmassage som stimulerar kroppens välgörande ”lugn o ro” hormon oxytocin. Lugna mjuka rörelser hjälper dig att slappna av både mentalt och kroppsligt.