VÅRA GRUPPTRÄNINGSPASS

LES MILLS BODYPUMP 55 MIN

Styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för de som vill träna igenom hela kroppen på en timme. >
Att Bodypump är enkelt gör det lätt att komma igång. Effektiviteten gör att du snabbt märker resultat.

LES MILLS CORE 30 MIN

Genom dynamisk träning för mage, rumpa och rygg kommer detta program få dig att känna dig stark och välmående. En halvtimme av Les Mills CORE är allt du behöver för att få ett utmanande och effektivt träningspass.

LES MILLS BODYSTEP 30 & 55 MIN

Ett enkelt, atletiskt och roligt pass där du använder en step-bräda och tränar till motiverande musik. Tränar du regelbundet kan du förbättra flåset, bli mer koordinerad och öka din styrka.

LES MILLS BODYBALANCE   45 & 55 MIN

BODYBALANCE® är en blandning av yoga, tai chi och pilates.  Kontrollerad andning, koncentration och en noggrant strukturerad serie med rörelser och poser till härlig musik ger dig flexibilitet, balans och styrka som gör att du känner dig centrerad och harmonisk.

LES MILLS SH'BAM  30 & 45 MIN

Ett pass fyllt med roliga steg till sköna låtar! Passet är dansinspirerat och under 30 eller 45 minuter får du dansa loss till musik bestående av listettor och coola klubbhits blandat med favoriter, remixer av gamla klassiker och moderna latin beats. Varje låt har sin egen lilla fristående koreografi. Passet är uppbyggt i intervaller, vilket gör det till effektiv konditionsträning!

  • LESMILLS Klasser 2017

YINYOGA 75 MIN

Yinyoga - en klass där vi lägger fokus till andetaget och att för en stund få släppa vardagen och bara vara.
Känn hur kroppen blir mer avslappnad för att sedan fylla på med mer energi. Andning, avslappning och total närvaro.
Vi använder oss även av bolster (yogakuddar).

YOGA ENERGY 55 MIN

En grundläggande yogaklass där vi värmer upp kroppen genom solhälsningar för att sedan arbeta med styrka och energiflöde i stående positioner. Klassen fortsätter sedan med sittande positioner med fokus på rörlighet, avslutas sedan med en avslappning. Syftet med klassen är att skapa energi för resten av dagen. Passar bra för nybörjaren, men svårighetsgraden kan anpassas genom olika alternativ för dig som söker utmaning.

GYMINTRO 30 MIN

Instruktioner av hur maskinerna i gymmet fungerar i grupp om max 4 personer.

SENIORTRÄNING 

Ett anpassad träningsklass med inriktning mot styrka, balans och koordination för att behålla en fungerande och välmående kropp. Varierande övningar och alternativ erbjuds vid behov för en fortsatt utmaning för alla. Passar för den vara motionären samt även för den som aldrig tränat innan. Anpassad träning för dig som fyllt 60+ eller har FAR.

FUNCTIONAL WORKOUT 45 MIN

Vi kör styrketräning med träningsband liknande TRX som redskap och kettlebells. Under varje pass tränas hela kroppen, belastningen varieras enkelt och gör träningsformen lämplig för alla, såväl vältränad som nybörjare.  Passet kommer kretsa kring teknik/styrka inför Olympiska lyft. Passet rundas av med en trevlig MetCon.  Kom gärna lite uppvärmd till passet.

CIRKELTRÄNING 45 MIN

Ett tabata-pass där vi under 45 min fokuserar på olika kroppsdelar från vecka till vecka. Avslutas med en tuff final!

GET-FIT POWER GYM 55 MIN

Högintensivt pass med roddmaskin, stakmaskin, löpband och släde. Erfarenhet av maskinerna erfodras. Ibland kör vi även AMRAP's med Kettlebells, Hantlar, Skivstänger eller Kroppsvikt!

MOBILITY/ STABILITY 45MIN

Vi tränar kroppens rörlighet och mobilitet. Alla deltagare utgår från sin egen förmåga. Målet är att vi ska öka vår kroppskännedomen för att sedan kunna utveckla andra fysiska förmågor som styrka, snabbhet och uthållighet.

ABS & ASS 45 MIN

Ett cirkeltraningspass där vi under 30/45 min fokuserar på musklerna kring magen och rumpan. Kom gärna uppvärmd till passet.

HIIT 30 MIN

Ett svettigt, högintensivt helkroppspass för ökad uthållighet och styrka. Övningarna utförs i intervaller med kort vila och övningarna kan innefatta enbart kroppen som motstånd alt. med vikter. Mycket träning på kort tid.

ZUMBA  55 MIN

Zumba är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radiohitlåtar. Äkta dansglädje!

DANSFEBER 45 MIN

Dansglädje, en mix av latinamerikansk musik, världsmusik och pop!

SPINNING 30, 45 & 55 MIN (ACTIVIO)

En bra träningsform för alla då du själv kan reglera motståndet på din cykel. När du tränar har du möjligheten till tempoväxlingar mellan långsamt och snabbt som ger utrymme till återhämtning. Träningen ger dig en god kondition och du kommer att svettas massor. 

Styrka, Funktionalitet och Mobilitet.